קטאר השתתפה בדיוני תהליך השלום בין הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לרואנדה
דוחה, 25 ביוני (Hibya) – קטאר השתתפה בפגישה השישית של ועדת המעקב המשותפת לתהליך השלום בין הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לרואנדה, שהתקיימה בלונדון.
קטאר השתתפה בפגישה השישית של ועדת המעקב המשותפת לתהליך השלום בין הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לרואנדה, שהתקיימה בלונדון.
בפגישה שנערכה ב־25 ביוני 2026, שבו ואישרו נציגי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ורואנדה, יחד עם נציגי קטאר, ארצות הברית, טוגו ונציבות האיחוד האפריקאי, את מחויבותם ליישום הסכם השלום שנחתם קודם לכן.
במהלך הפגישה נדונו הדרכים לצמצום העימותים המתמשכים במזרח קונגו, לחיזוק הפסקת האש ולשיפור המצב הביטחוני. המשתתפים הביעו דאגה מהאלימות הפוגעת באזרחים ומהסיכונים ההומניטריים באזור, והדגישו את הצורך בצעדים מיידיים ליישום יעיל של הפסקת האש.
הוועדה דנה גם בחיזוק מנגנוני האימות והפיקוח ובהעמקת התיאום הביטחוני. הצדדים התומכים בתהליך השלום הדגישו את חשיבות המשך המאמצים הדיפלומטיים.
עוד צוין כי קטאר ממשיכה למלא תפקיד מסייע ותומך בתהליך השלום ולתרום לקידום היציבות האזורית.
סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency