ואנס: יצרנו בסיס חזק להפסקת אש אזורית

סגן נשיא ארצות הברית ג'יימס דייוויד ואנס העריך את התקדמות תהליך הפסקת האש האזורית במהלך מסיבת עיתונאים.

ואנס אמר: "אנחנו רוצים הפסקת אש אזורית. יצרנו בסיס טוב. השיחות הטכניות יימשכו שבועות", והדגיש כי התהליך נמשך.

ואנס התייחס גם לנכסים האיראניים המוקפאים וציין כי ניתן לשלב משאבים אלו במסגרת הסדרים כלכליים. לדבריו: "לאחר שחרור הנכסים האיראניים המוקפאים, אנו עובדים על מנגנון שיאפשר להשתמש במשאבים הללו לרכישת מוצרים המיוצרים בארצות הברית. מבנה זה יתרום ליחסים הכלכליים וייצור איזון חדש עבור מדינות שונות".

ואנס ציין כי התהליך מתנהל בתרומתן של מדינות שונות: "לקטאר ולכמה משותפינו הייתה תרומה חשובה. הסרת ההגבלות על הנכסים האיראניים עשויה להשפיע לטובה הן על החקלאים האמריקאים והן על הכלכלה האיראנית".

בסיום דבריו הודה ואנס לכל הצדדים: "אני מודה לכולם על תרומתם. השיחות הטכניות יימשכו בשבועות הקרובים. נמשיך לעקוב מקרוב אחר התהליך".

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp