ואדפול: ההסכם בין ישראל ללבנון מעורר תקווה
ברלין, 27 ביוני (Hibya) – שר החוץ של גרמניה, יוהאן ואדפול, אמר כי ההסכם שהושג בין ישראל ללבנון מחזק את ביטחונן של שתי המדינות ומעניק הזדמנות לפתור סכסוך שנמשך עשרות שנים.
שר החוץ של גרמניה, יוהאן ואדפול, התייחס להסכם בין שתי המדינות, למאמצי התיווך ולתמיכתה של ממשלת ברלין בתהליך.
בהתייחסו לחשיבות ההסכם ולתרומה הדיפלומטית אמר ואדפול: "ההסכם בין ישראל ללבנון מעורר תקווה. הוא מחזק את ביטחונן של שתי המדינות, מבוסס על הבנה ישירה ומעניק הזדמנות לפתור סכסוך שנמשך עשרות שנים. אני מודה מאוד לארצות הברית ולמזכיר המדינה רוביו על מאמצי התיווך שלהם".
ואדפול הדגיש את סדרי העדיפויות בשלב היישום ואמר: "כעת, יישום ההסכם הוא קריטי. גרמניה תתמוך בדרך זו. חיוני שלבנון תיישם באופן אמין את המונופול של המדינה על השימוש בכוח. באותה מידה חשובות גם ערבויות ביטחוניות ברורות לישראל".
סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency