קטאר מקדמת פעילות דיפלומטית אזורית

ראש ממשלת קטאר ושר החוץ מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני שוחח בטלפון עם שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, ודן עמו ביחסים הבילטרליים ובהתפתחויות האזוריות.

במהלך השיחה דנו הצדדים, במיוחד לאחר חתימת מזכר ההבנות בין ארצות הברית לאיראן, במאמצים דיפלומטיים לחיזוק הביטחון והיציבות באזור. הצד הקטארי הדגיש את החשיבות שבהימנעות מהסלמות מיותרות, בשמירה על ביטחון השיט ובהמשך תהליך הדיאלוג.

אאל ת'אני הדגיש גם את הצורך להבטיח את חופש השיט במפרץ עומאן ובמצר הורמוז, וקרא לתמוך בנתיב הדיפלומטיה והמשא ומתן.

באותו הקשר קיים מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני שיחת טלפון גם עם שר החוץ המצרי, ד"ר בדר עבד אל-עאטי.

במהלך השיחה נדונו היחסים בין שתי המדינות וההתפתחויות האזוריות, ושני הצדדים הסכימו לחזק את תהליכי הפתרון המבוססים על דיאלוג ודיפלומטיה.

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp