נתניהו: הגענו למסגרת הסכם בין ישראל ללבנון
ירושלים, 27 ביוני (Hibya) – ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הודיע כי בעקבות שיחות בתיווך ארצות הברית הושגה מסגרת הסכמות שמטרתה להביא לסיום הלחימה בין ישראל ללבנון.
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הודיע במסיבת עיתונאים כי בעקבות שיחות ישירות שנוהלו בין ישראל ללבנון בתיווך ארצות הברית, הושגה מסגרת להסכם.
לדברי נתניהו, ההסכם עשוי להוביל לסיום הלחימה בין שתי המדינות ובהמשך אף להניח את היסודות להסכם שלום.
נתניהו ציין כי במסגרת ההסכם, ארצות הברית ולבנון מכירות בזכותה של ישראל להמשיך להחזיק בנוכחות באזור ביטחוני מסוים בתוך לבנון מטעמי ביטחון, וכי הסדר זה יימשך עד לפירוק חזבאללה וארגונים נוספים מנשקם.
עוד טען נתניהו כי להסכם יש משמעות אסטרטגית מול איראן וחזבאללה, וכי הוא צפוי לצמצם את השפעתה של איראן בלבנון.
בהתייחסו למבצעים הצבאיים האחרונים של ישראל, טען נתניהו כי תשתיות חזבאללה ספגו פגיעות קשות וכי בכירים רבים בארגון סוכלו.
בסיום דבריו הדגיש נתניהו כי היעד הוא ביטחון, יציבות והתאוששות כלכלית בגבול הצפון, והדגיש את חשיבות "השלום והביטחון" לעתיד האזור.
סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency