קטאר מביעה דאגה מהמתקפות באל-אובייד שבסודאן וקוראת לריסון
דוחה, 27 ביוני (Hibya) – קטאר הביעה דאגה עמוקה מהמתקפות שכוונו נגד אזרחים ותשתיות חיוניות בעיר אל-אובייד שבסודאן, וקראה לכל הצדדים להפחית את ההסלמה ולפנות לדיאלוג.
קטאר הודיעה כי היא מודאגת עמוקות מהמתקפות על אזורי מגורים אזרחיים ומתקנים חיוניים בעיר אל-אובייד שבסודאן, וכן מהחרפת המתיחות.
בהודעת משרד החוץ נקראו כל הצדדים להפחית את ההסלמה, לנהוג באיפוק ולהימנע מצעדים העלולים להחריף עוד יותר את הלחימה. עוד הוזהר כי המשך העימותים עלול לגרום לתוצאות הרסניות עבור האוכלוסייה האזרחית.
בהודעה הודגשה החשיבות בכך שכל הצדדים בסודאן יפנו לדיאלוג במטרה להגיע לפתרון בר-קיימא, תוך הדגשת הצורך לסיים את הסכסוך באמצעות משא ומתן מקיף ולשפר את המצב ההומניטרי.
קטאר שבה והדגישה את מחויבותה לאחדותה, עצמאותה, ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של סודאן, והבהירה כי היא דוחה כל התערבות חיצונית בענייניה הפנימיים של המדינה ומכבדת את בחירתו של העם הסודאני בשלום, צדק ושגשוג.
סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency