אפשרות לשנות את הקורס של מחלת הכליית פוליציסטית

אבדי איברהים אוצ'וקה אמר: "מחלת הכליית פוליציסטית עשויה לא להציג שום תלונות או סימנים לכמה מהחולים. למעשה, לחלק מהחולים, המחלה עשויה להישאר ללא הבחנה לאורך כל חייהם. אף על פי כך, אצל חלק מהחולים עשוים להתפתח שונות תלונות וסימנים. עם התקדמות הגיל, עולה סיכון להתפתחות של תלונות וסימנים. הנפוצים ביותר ביניהם הם כאב בכליית הצד, דם בשתן, סימני דלקת במערכת השתן, התפתחות אבני כליית ולחץ דם גבוה".

"נדרשת השתלת כלייה או דיאליזה ל פני גיל 60".

אבדי איברהים אוצ'וקה הדגיש שאצל חלק מהחולים, יתכנה ירידה במשך השנים בפועל הכליות. הוא ציין שאצל 5-10% מהחולים שזקוקים לדיאליזה עקב אי-ספיקת הכליות או שעברו השתלת כלייה, הסיבה לאי-ספיקת הכליות היא מחלת הכליית פוליציסטית, והוא אמר: "לרוב החולים, הכלייה או דיאליזה נדרשים לפני גיל 60 בממוצע. לכן, מחלת הכליית פוליציסטית היא מחלה חשובה לבריאות האישית והציבורית".

מאחר וקיים סיכון גבוה להתפתחות אי-ספיקת כליית אצל אנשים עם לחץ דם גבוה, אבדי איברהים אוצ'וקה הדגיש את חשיבות טיפול בלחץ דם הגבוה. הוא הזהיר גם מכך שאצל חולים עם מחלות כלייתיות שמעשירים, אי-ספיקת הכליות מתפתחת יותר קלות, ולכן, חולים חייבים להימנע בכל תוקף מהעישון".

אבדי איברהים אוצ'וקה אמר שבמחלת הכליית פוליציסטית, קיים סיכון גבוה להתפתחות דלקות במערכת השתן ולהתפתחות אבני כליית. "לפעמים, בשל פיתוי אבן במערכת השתן, יתכן שיתקבל כאב חזק מאוד. במקרים כאלה, החולה חייב להפנות בהכרח למוסד הרפואי הקרוב ביותר ולציין כי סובל ממחלת הכליית פוליציסטית. כדי להפחית את הסיכון הזה, ממליצים לחולים להגביר את צריכתם היומית של נוזלים", אמר והוסיף.

"ניתן להאט את קורס המחלה".

אבדי איברהים אוצ'וקה הדגיש שניתן להאט באופן משמעותי את קורס המחלה על ידי נטילת צעדים מסוימים, ואמר: "לדוגמה, שינויים בסגנון החיים (תזונה הולמת, משקל אידיאלי לחולים, הגברת צריכת מים, הפסקת העישון וכדומה), או בקרת לחץ הדם יכולים להאט את קורס המחלה. בנוסף, עם התקדמות הטיפולים שמונעים את הכיווץ של כיסים או אף משנים את קצב הכיווץ ומאינים את הקורס של המחלה, ניתן גם להאריך את הזמן עד לדיאליזה והשתלת הכלייה".

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp