סער שוחח בטלפון עם מקבילו הניו זילנדי פיטרס

שר החוץ הישראלי גדעון סער התייחס ליחסים הבילטרליים ולמצב בלבנון לאחר שיחתו עם שר החוץ של ניו זילנד וינסטון פיטרס.

סער ציין כי היה טוב לשוחח שוב עם שר החוץ של ניו זילנד ואמר: "הבהרתי שישראל תכבד את הפסקת האש בלבנון כל עוד חיזבאללה לא יפר אותה".

בהתייחסו למצב הביטחוני בגבול לבנון אמר סער: "אין לנו תביעות טריטוריאליות בלבנון, אך לא נסוג מאזור הביטחון ולא נחשוף את אזרחינו להתקפות של חיזבאללה או לאפשרות של חדירה".

בנוגע לנוכחות חיזבאללה באזור אמר סער: "ריבונותה של לבנון נפגעת כבר עשרות שנים בשל הכיבוש העקיף של איראן באמצעות חיזבאללה. פירוק מדינת הטרור של חיזבאללה הוא אינטרס הן של לבנון והן של ישראל".

סער סיכם את דבריו באומרו: "הזמנתי את שר החוץ לבקר בישראל".

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp