הרעב הנסתר מאיים על הילדים עקב תזונה לא נכונה

ייגיט הדגישה את חשיבות התזון בכל שלב בחיים ואמרה:

"א ך היא הופכת להיות עוד יותר חשובה בעת הילדות, כאשר הגדילה והפיתוח הם מהירים. במיוחד בשנים האחרונות, בחברות בפיתוח נפרדות, נראה תופעה תקולה הנקראת 'רעב נסתר' בעקבות תזונה לא נכונה. זה מתייחס למצב בו הגוף לא מספק ימים חיוניים כמו ברזל, יוד וזינק. תזונה לא נכונה אינה אומרת רק אכילה מעט או אכילה כלל, אלא גם שהאוכל שנצרך בו מועט בערך תזונתי."

לא כל המזון תזונתי

ייגיט הדגישה שמקור המילה "אוכל" הוא מהתזונה ואמרה:

"לא כל המזון שאנו אוכלים מצויין בו ערך תזונתי. באמצעות הגדרה זו, אפשר לומר שמאכילות הילדים, כמו ממתקים ג'לי, צ'יפס תפו"א, עוגיות, מאפים בשומן טמון ומיצים ארוזים, יש בהם ערך תזונתי נמוך מאוד, כלומר תוכן ויטמינים ויסודות מינרליים בהם נמוך מאוד. הם לא מספקים שום צורך תזונתי של הגוף. הם מספקים רק אנרגיה. בנוסף, חשוב שלא נשכח שיש להם את הפוטנציאל להפחית את השומן סביב הבטן ולהגביר עוד יותר את הרעב".

ה-Omega-3 חשוב לפיתוח המוח

הוליה ייגיט הסבירה שיש לילדים צרכי אנרגיה גבוהים במהלך התהליך של הגידול שלהם וזקוקים ליותר חלבון, סידן, ברזל ומינרלים אחרים, ומספקת את המידע הבא בנושא התזונה היומית של הילדים בתהליך הגידול:

"ילדים צריכים לצרוך לפחות 2 כוסות חלב, יוגורט או קפיר בכל יום, 1-2 חתיכות גבינה ובסך הכל 5 מנות ירקות ופירות בכל יום. במיוחד בתקופה זו, שבה חסר ברזל הוא נפוץ, חשוב להתמקד בצריכת ברזל ממקורות חיים וחלבון ולצרוך בשר אדום ולבן. במיוחד כדי לחזק את פיתוח המוח והזיכרון, חשוב לצרוך לפחות 2 פעמים בשבוע דגים שמן כמו סלמון וסלעס, שהם מקורות שומנים Omega-3. בנוסף, אכילת פריים יבשים כמו אגוזים, שקדים ופירות יבשים 8-10 לא צריכה להתעלם משלב מכיוונם ספיגתם מגנזיום, קליום ושומנים Omega-3 מק ורם בצמחים".

התזון אינו משמע התירוץ היחיד לרעב

הוליה ייגיט הדגישה שהתזון אינו משמע התירוץ היחיד לרעב וסיכמה את ההבהרות שלה במילים הבאות:

"במיוחד בילדות, כאשר יש את היסודות להתבגרות, התזון הוא עוד יותר חשוב. כמה ובאיזו מידה הילדים יכולים לגדול תלוי במבנה הגנטי שלהם, אך מחקרים הראו שילדים תזונתיים ולא מאוזנים לא יכולים לנצל את הפוטנציאל הגנטי שלהם. בנוסף, בילדות, כתוצאה מתזון רע, נראית בקרבם הרבה פעמים עיכוב בפיתוח המוח, קשיים בלמידה, בעיות בראיה ובעיות בריאות נפוצות כמו בעיות שניים וחניכיים".

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp