דוג'ריק: הפסקת האש בלבנון נמשכת ברובה, אך הסיכונים הביטחוניים עדיין קיימים

לפי דיווח של CCTV, דובר מזכ"ל האו"ם סטפן דוג'ריק התייחס למצב האחרון בלבנון במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי.

דוג'ריק ציין כי הפסקת האש שהוכרזה ב-19 ביוני נשמרת ברובה, אך הפעילות הצבאית באזור והסיכון לעימותים נקודתיים טרם נעלמו לחלוטין. על פי נתוני האו"ם, חלק מהאזרחים החלו לשוב לבתיהם, אך המצב ההומניטרי הכללי עדיין נותר שברירי.

בהתייחסו גם לתצפיות יוניפי"ל, אמר דוג'ריק כי כוחות שמירת השלום של האו"ם בלבנון נתקלו בפעילויות צבאיות שונות ובאמצעים אוויריים, ובאזורים מסוימים נתקלו הסיורים בקשיים בשל מחסומים והפרעות.

בנוסף, על פי הערכה משותפת של תוכנית הפיתוח של האו"ם והמועצה הלאומית הלבנונית למחקר מדעי, יותר מ-11 אלף בתים נהרסו לחלוטין ו-2,200 נוספים ניזוקו חלקית.

דוג'ריק אמר: "חוסר הוודאות המתמשך, ההרס הנרחב והאיום מצד תחמושת שלא התפוצצה ממשיכים למנוע חזרה בטוחה ובת-קיימא. אנו ושותפינו ממשיכים לקרוא ליצירת תנאים שיגנו על האזרחים ויאפשרו למשפחות העקורות לשוב לבתיהן מרצון, בבטחה ובכבוד."

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp