המשחקים האסייתיים מארחים לראשונה משחקי

המשחקים האסייתיים, שהתחילו בסין ב-24 בספטמבר, מארחים לראשונה משחקי "e-sport". האירועים הספורטיביים האלקטרוניים הפופולריים והרווחיים הללו כנראה יהיו בין הנצפים ביותר במשחקים אלו. בארנת ה-e-sport של משחקי האסייתיים שנערכים בהאנגג'ו, המתחרים עולים לבמה בליווי מוזיקה. המשחק הראשון הוא בין וייטנאם לטג'יקיסטן. בקרבים הנכחדים יש אחד הנדסאי מערכות מידע, שמסביר בתשוקה כמה הוא המתיך לראות את הימים האלו.

ה-e-sport, שהופיע לראשונה כספורט הצגה בג'קרטה בשנת 2018, נמצא כעת בשלב התחרותי בהאנגג'ו בשנת 2023. עם מעל 490 מיליון צופים ועם תעשיית e-sport המעסיקה מעל ל-500,000 אנשים, סין היא ללא ספק המובילה בעולם בתחום ה-e-sport. לכן מצפים שסין תשתף את המדליות בקטגוריה של ה-e-sport במשחקי האסייתיים עם מדינה אחרת המארחת הרבה מאוד אוהדי e-sport: קוריאה הדרומית.

אלפי אוהדים שצופים במשחקים במסך מראים את סוג התרגשות שרואים בדרך כלל במשחקי כדורגל. בעצם, הרבים מהם מקווים שהמשחקים האסייתיים ישמשו כויטרינה ל-e-sport. הספורטים האלקטרוניים הנצפים ביותר, הפופולריים והרווחיים נערכים ברובם באסיה, וכ-46% מההכנסות בתעשיית ה-e-sport מתרחשות ביבשת האסיה. מצפים שההכנסות מהתעשייה תגיע לכ-176 מיליארד דולר בשנת 2023.

ביום ראשון, 24 בספטמבר, האוהדים המטורפים הפכו את הארנה שבהאנגג'ו לסיר רותח בשל התחרויות ה-e-sport. האוהדים, הקבוצות המורכבות מחמישה שחקנים כל אחת בלבוש אימון, השופטים וכמה סצנות הנבדקות בקצב איטי, הופכים את ה-e-sport לדומה לספורט, אף על פי שזה לא ספורט מסורתי. האם ה-e-sport יוכר האם ספורט על ידי הארגונים האולימפיים הבינלאומיים עדיין לא נקבע. אך לעת עתה, מצפים שהעניין ב-e-sport יעניק חיים חדשים למשחקי האולימפיאדה בשנת 2023, עם קהל בעיקר צעיר בגובה כ-3.4 מיליארד איש, אם ה-e-sport יכלל בקטגוריית הספורט.

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp