Preply, חקרה את ההרגלים של תושבי טורקיה להאזנה למוזיקה זרה

למרות שפופולריות הרשימות של מגמות ההאזנה למוזיקה שמתפרסםות בסופים כל שנה מתייצבות, הפעם ביצעו מחקר בנוגע להרגלים של תושבי טורקיה להאזנה למוזיקה בשפות זרות. Preply, פלטפורמת לימוד שפות זרות אונליין שמציעה יותר מ-32,000 מורים ללמידת מעל 50 שפה, כולל קורסי אנגלית אונליין, קורסי גרמנית אונליין, קורסי צרפתית אונליין ועוד, הביאה לפני האוכלוסייה בטורקיה את האור בנוגע למגמות ההאזנה למוזיקה מחו"ל. המחקר בשם "חקיקה להרגלי ההאזנה למוזיקה מחו"ל בטורקיה" שנערך על ידי Preply, מראה שאחרי המוזיקה הטורקית, השירים האנגליים הם הכי נצפים בטורקיה.

מתוך 10 שירים זרים, 9 מתוך הם באנגלית

המחקר שנעשה על ידי Preply מראה ש-92% מהשירים הזרים הכי נצפים הם בשפת האנגלית. למרות השליטה האנגלית, השפה הקוריאנית משיגה מקום שני מ היר לעצמה. Preply ממשיכה לספק פתרונות מקוונים, כולל קורסים אונליין בקוריאנית, קורסים אונליין באנגלית, קורסים אונליין בצרפתית ועוד, באמצעות המשך הבניית הרגלים היומיים של התלמידים.

גם טרנדים ברשתות החברתיות מקנים פופולריות לשפות

במחקר שנערך, נכללו מעל 2000 שירים זרים, ביניהם שפות כמו ספרדית, צרפתית, הודית, אלבנית, ערבית, הולנדית ועוד. מתבקש לראות ששירים זרים הכי נצפים בטורקיה נכתבים בסך הכל ב-13 שפות. מתבקש לראות שגם אם המאזינים הטורקים אינם מבינים את המשמעות, הם מוכנים להאזין לתווים עולמיים.

הזמרים הזרים הכי פופולריים בטורקיה נקבעו

Preply סדרה את הזמרים הפופולריים ביותר ברשימת שירי המוזיקה הזרים, כשמספר רב של שירים ברשימות הם שירים שהם השתתפו בהם. בין הזמרים שהצליחו להיכנס לרשימות אלו, The Weeknd תופס את המקום הראשון עם 55 שירים. אחריו תופסת אריאנה גרנדה. במקום השלישי יש את BTS מקוריאה הדרומית, שהוא הזמר הזר השלישי בפופולריות בטורקיה, עם 47 שירים. הנתונים העולמיים מראים שהמאזינים הטורקים עוקבים גם אחר טרנדים עולמיים, מתעניינים בזמרים כמו The Weeknd ואריאנה גרנדה.

"האזנה למוזיקה מסייעת בלמידת שפות זרות"

חלק מהמחקר שביצעה Preply כולל ממצאים מדעיים בנוגע להשפעת האזנה למוזיקה בשפות זרות על תהליך למידת שפות זרות. האזנה למוזיקה בשפה זרה מסייעת לחיזוק הזיכרון, הכרת ההגייה הנכונה ושיפור מיומנויות ההאזנה דרך מנגינות חוזרות.

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp