יישום ללמידת שפות מקוון בדק את ההתפשטות הדיגיטלית

הדיגיטציה של תהליות העסקים והאפשרות לעבוד מכל מקום עם חיבור אינטרנט ומחשב הגדילו גם את מספר המגורים הדיגיטליים שנוסעים בזמן עבודתם. המונח הדיגיטלי שהוצג לראשונה ב-1997 ונקרא "נומד דיגיטלי" באנגלית, הפך לטרנד מתפשט יותר בכל יום, כפי שמצביע חקיקה חדשה. האפליקציה ללמידת שפות זרות מקוונת Preply בדקה את ההתפשטות הדיגיטלית. תוצאות החקיקה מראות שמעל 35 מיליון איש בעולם מזהים את עצמם כ- "נומדים דיגיטליים".

בחלוקת נתוני החקיקה על ההתפשטות הדיגיטלית גם מתבטאת הרכבת הגילאית והדמוגרפיה של המגורים הדיגיטליים. לפי החקיקה, כמעט חצי מהמגורים הדיגיטליים בערך בן שלושה עשורים, 47% מהם שייכים לדור Y, 17% לדור Z ו-23% לדור X. מקצועות כמו כתיבת בלוגים, יצירת תוכן, ניהול מדי חברתי, שיווק דיגיטלי, פיתוח תוכנה, עיצוב, תרגום ועוד, נחשבים למקצועות המתאימים ביותר למגורים הדיגיטליים. מוסטפה עלי סיווישאולו מבטיח: "חיבור אינטרנט יציב ומחשב נייד שניתן לנשוא מאפשרים למגורים הדיגיטליים להפוך כל מקום למשרד. נומד דיגיטלי יכול לעבוד במשרד משותף בברלין למשך חודש, ולאחר חודש לעבוד על אותו פרויקט בעיר אחרת בתאילנד. הגמישות הזו הפכה לסגנון חיים".

7 מתוך 10 מגורים דיגיטליים מת כננים להמשיך בסגנון חיים זה

במיוחד מדובאי, פורטוגל, קרואטיה, גרמניה, אסטוניה ועוד, מפתחים המדינות ויזות מיוחדות עבור המגורים הדיגיטליים ומניחים אותן לאנשים העונים על תנאי הוויזות של המגורים הדיגיטליים, כך אומר מוסטפה עלי סיווישאולו: "המדינות שמניחות ויזות לנומדים הדיגיטליים מספקות הקלות גדולות לאנשים שמקבלים את הסגנון הזה של חיים. לפי החקיקה שביצענו באפליקציה ללמידת אנגלית מקוונת Preply, 7 מתוך 10 מגורים דיגיטליים מתכננים להמשיך בסגנון חיים זה לעוד 2 עד 3 שנים. בטורקיה, רבים עשויים להיות מעוניינים להפך לנומדים דיגיטליים, אך הם דואגים למכשול השפה. עם זאת, היום למידת שפות הופכת לפשוטה יותר בעזרת אפליקציות ללמידת שפה מקוונות. אנשים שרוצים לחקור תרבויות חדשות יכולים ללמוד את שפת המדינה בהם הם גרים או את האנגלית בעזרת קורסי שפה מקוונים".

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp