ד

ד"ר כוש הדגישה כי הרגישות המוגברת לאור, סגירת העיניים בעת מיקוד באובייקט, הפרעות באיזון, חיגוג ואדמומיות עשויים להיות הסימנים הראשונים למחלות העין בילדים. היא אמרה: "עיניים בריאות ופועלות טוב, ששואפות תפקיד חשוב בפיתוח הילד, משפיעות גם בצורה חיובית על איכות החיים של הילדים. בדיקות העין המוקדמות של ילדים חשובות לא רק לאבחון מוקדם של בעיות בעין, אלא יכולות גם לספק הוראות למחלות מערכתיות מסוימות. תינוקות פרמט וריים חייבים להיבדק חובה על ידי רופא עיניים עבור ה 'רטינופתיה הפרמטורית', שיכולה להביא לעיוורון חד-אציני או דו-אציני ודורשת התערבות מיידית".

ד"ר כוש הסבירה שבתינוקות בריאים שנולדו במועד, נערכים בדיקות העין בחודש הראשון. היא אמרה: "אנו בודקים האם קיימות חיוויות שליליות ברטינה החושית מאחורי העיניים, אם קיימות ערפים המונעים את הציר הראי. כך שהילדים חייבים להיבדק חובה על ידי רופא עיניים בחודש הראשון. בגיל שישה חודשים, אנו מבצעים בדיקות רגילות לשעוואה. כשילד מגיע לגיל שנה, אנו יכולים לבצע בדיקות שינוי. באי התקנות, אנו מעבירים את הבדיקות הרגילות שלנו לגיל שלוש שנים ולגיל הפרהסקולרי. בגילאי אלה אנו מבצעים גם בדיקות שינוי".

ד"ר כוש הדגישה כי ההורים צריכים להקפיד על הזמן שבו ילדיהם מבלים עם מכשירים אלקטרוניים ולהם לשלוט בזה. היא אמרה: "כך שהילדים מתנייטים, התנייטים לעשות דברים לבד, התעניינותם במכשירים אלקטרוניים גוברת גם. רבים מהם מתעסקים במשחקי טלפון נייד או בטאבלט לפני שהם לומדים לדבר. זה יכול להביא לבעיות בראייה אצל הילדים. כשאנחנו מגיעים לגיל בית ספר, בעיות בראייה נראות ככלל כחוסר ביכולת לראות את הלוח או להעתיק את מה שהם רואים על נייר. ה 'עמבליופיה' או העין העצלה מקושרת למצבים אחרים כמו המיופיה, ההיפרמטרופיה והאסטיגמטיזם וניתן לתקן אותם בעזרת משקפיים וטיפול בכיסוי העין. אך ההורים צריכים להיות זהירים בנוגע לזה ואם אפשר, לקחת את ילדיהם לבדיקות ראייה בגיל שבע שנים ולמעקב אחרי ההמלצות של הרופא".

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp