ג'ו ביידן: לא נתנו לאוקראינה אישור להשתמש בטילים לתקיפה בעומק רוסיה

לאחר שארה"ב הודיעה כי היא מאפשרת לאוקראינה לבצע תקיפות חוצות גבול בשטח הרוסי תוך שימוש בנשק אמריקאי, אמר פוטין כי "מוסקבה עשויה להעדיף תגובה א-סימטרית והיא עשויה לשלוח נשק דומה לאזורים שונים בעולם נגד הנקודות הרגישות של המדינות התומכות באוקראינה", מה שגרם לארה"ב לחזור בה.

בריאיון ל-ABC News ביום חמישי, אישר ביידן כי לאוקראינה הותר להשתמש בנשק אמריקאי לתקיפות בתוך רוסיה, אך טען כי קייב יכולה לירות נשק זה "רק כדי לתקוף מטרות מסוימות בצד האוקראיני של הגבול כאשר הוא קרוב לגבול".

ביידן הדגיש: "אנחנו לא נותנים אישור לתקיפות בעומק של 200 מייל בתוך רוסיה ואנחנו לא נותנים אישור לתקוף את מוסקבה או את הקרמלין".

רוסיה האשימה את אוקראינה במאי האחרון בניסיון תקיפה על הקרמלין. באותה תקופה, טענו גורמים רוסים כי שני מל"טים אוקראיניים נוטרלו בלב מוסקבה והוסיפו כי התקיפה הכושלת נחשבה כניסיון "התנקשות" בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בריאיון, אישר ב יידן כי הוא מודאג מהתגובה של פוטין לשינוי המדיניות של ארה"ב בנוגע לתקיפות חוצות גבול. הנשיא הרוסי תיאר קודם לכן את ההחלטה הזו כהשתתפות ישירה של מדינות המערב במלחמה.

ההחלטה של ארה"ב לאפשר לאוקראינה לבצע תקיפות "מוגבלות" בשטח הרוסי דווחה בהרחבה על ידי אמצעי התקשורת המערביים בשבוע שעבר ואושרה מאוחר יותר על ידי מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן. החלטה זו התקבלה מיד לאחר הדיווחים על התקיפה הרוסית באזור חרקוב, שעוררו חששות בבית הלבן לגבי האפשרות שמוסקבה תכבוש את חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה.

ביום רביעי, בפורום הכלכלי של סנט פטרסבורג, גינה פוטין את ארה"ב ואת יתר חברי נאט"ו על שסיפקו לאוקראינה טילים ארוכי טווח שניתן להשתמש בהם לתקיפות על אדמת רוסיה, והזהיר כי צעד זה עלול להוביל להסלמה משמעותית בעימות ולפגוע במערב.

פוטין הדגיש במיוחד כי מוסקבה עשויה להעדיף תגובה "א-סימטרית" והיא עשויה לשלוח נשק דומה לאזורים שונים בעולם נגד הנקודות הרגישות של המדינות התומכות באוקראינה.
 

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp