הNASA מגדירה את התחום של הטסות החלל

על פי הודעה מנאס"א, אסטרונאוטים של נאס"א, ששניים מבצעים את הטסות החלל הראשונות שלהם, ישתתפו בשתי טסות חלל מחוץ לתחנת החלל הבינלאומית עבור מחקרים מדעיים ותחזוקת התחנה.

האסטרונאוטית של נאס"א, לורל או'הרה, תשתתף בטסות החלל ביום חמישי, ה-12 באוקטובר, וביום שישי, ה-20 באוקטובר. הטסה הראשונה תכלול את אסטרונאוט האגף החלל י האירופי (ESA) אנדריאס מוגנסן, והשנייה תכלול את אסטרונאוטת נאס"א ג'סמין מוג'בלי.

מומחים של הסוכנות יספקו סקירה מראש על טסות החלל במהלך טיב העיתונאים שיתקיים במרכז החלל ג'ונסון של נאס"א בהיוסטון ביום שישי, ה-6 באוקטובר בשעה 13:00 בשעון המקומי. טסת החלל הראשונה מתוכננת להתחיל בשעה 10:00 בבוקר וצפויה להימשך כשש שעות.

ב-12 באוקטובר, או'הרה ומוגנסן יצאו מהבריח Quest של התחנה כדי לאסוף דוגמאות ולקבוע האם ישנם מיקרואורגניזמים מחוץ למתמצב האוביטלי. הם יחליפו גם את המצלמה ברזולוציה גבוהה על מבנה התחנה ויעשו עבודות תחזוקה נוספות בהכנה לטסות חלל עתידיות.

או'הרה תשמש כחבר צוות פעילות חוץ כלי (EVA) 1 ותלבש בגד עם פסים אדומים. מוגנסן תשמש כחבר צוות EVA 2 ותלבש בגד ללא סימון. הטסת החלל האמריקאית 89 תהיה הטסת החלל הראשונה עבור שני חברי הצוות.

ב-20 באוקטובר, או'הרה ומוג'בלי יושלמו את הסריקה של תיקון אלקטרוני מוזר נקרא "קבוצת תדרי רדיו" מצד ימין של מבנה החידה של התחנה ויחליפו אחד משניים ספגי סיבוב שנקרא "חיבור סיבובי אלפא" במבנה התחנה. הספגים מאפשרים לפאנלי השמש של התחנה לסובב בצורה תקינה למעקב אחרי השמש כשהתחנה מסתובבת סביב כדור הארץ.

במהלך טסת החלל הזו, מוג'בלי תשמש כחבר צוות EVA 1, ואו'הרה תשמש כחבר צוות EVA 2. הטסת החלל האמריקאית 90 תהיה הטסת החלל הראשונה עבור מוג'בלי והשנייה עבור או'הרה.

משוער שהטסה החלל השנייה תתחיל ב-7:30 בבוקר ותימשך בערך 6.5 שעות.

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp