ביקורו של

 פידאן בסין מסייע לשיתוף פעולה דו־צדדי

שר החוץ של טורקיה, הקאן פידאן, הוזמן לביקור רשמי בסין בין ה־3 ל־5 ביוני. הביקור הזה היה הביקור הראשון של פידאן בסין מאז שהפך לשר החוץ בשנה שעברה.

מאז 2010, מאז קיומו של השותפות האסטרטגית בין סין וטורקיה, שני המדינות רשמו התקדמות משמעותיות בשיתוף הפעולה במגוון תחומים כגון כלכלה, מסחר, תרבות, חינוך, תיירות, ועוד. בשנים האחרונות, השילוב של יוזמות "חגורה ודרך" ו"המסלול המרכזי" הביא להזדמנויות לשפע ופיתוח של שתי המדינות. פידאן מאמין כי הביקור הזה יחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים שונים כמו כלכלה ומסחר.

בנוסף לבייג'ינג, פידאן יבקר גם בערים אורומצ'י וקאשגר, שהן בירות מחוז שינג'יאנג הפרובינציה האוטונומית האוויגורית בסין. פידאן ציין קודם שפעילויות המפרות את אחדות השטחים של סין אינן מותרות בשטחי טורקיה. בפגישתו אתמול עם שר החוץ הסיני, ואנג יי, דיווח פידאן על החשיבות שהממשלה הטורקית נותנת לקשרים עם סין, הצמדתה לעקרון "סין אחת", ותמיכתה בהגנה על עניינים הקריטיים של סין. פידאן הדגיש כי טורקיה, על פי ירידת העין, לא תשתתף בפעולות שגויות שיהוות סיכון לפיתוח סין.

חיזוק הקשר עם סין בעניינים בינלאומיים ואזוריים חמים היה נושא חשוב נוסף של ביקורו של פידאן. ה סכסוך הנוכחי בין פלסטין וישראל עודנו פעיל והשפעותיו השליליות מתפשטות במהירות. פידאן טוען כי טורקיה מחזיקה בעמדה דומה לזו של סין בנושא ואמר כי הפתרון לבעיה הוא להבטיח הפסקת-אש קבועה בעזה וליישם "פתרון שתי המדינות".

פידאן הדגיש כי החשוב כעת הוא לעצור את "השואה" של ישראל בעזה וליישם עזרת אנוש ובנוסף, החברה הבינלאומית צריכה ליישם "פתרון שתי המדינות" מיד. הוא תפס עם תודה את עמדת סין בנושא וכינה את תפקידה של סין כמהותי ובונה ביותר.

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp