טויוטה מציגה רעיונות שיצורו את העתיד בתערוכת הניודות של יפן

טויוטה עשתה רעש בתערוכת הניודות של יפן והציגה מוצרים מתקדמים. בעזרת הרעיון של Land Cruiser Se, טויוטה משלבת בין הביצועים הגבוהים של רכבי החשמל בעלי התנועה בעלת הטורק הגבוה לבין עיצוב אלגנטי וחדיש. עם הרעיון הזה, היא מחזיקה באופ י של Land Cruiser גם יותר ומוסיפה כיסא צדדי שלישי למענה על צרכים שונים. הרעיון של Land Cruiser Se מספק את הבית הנוח הזה, הוא בכלל הדרכים ובמרציע יוצרת השקט של כלי הרכב בעלי תנועה בעלי התנועה, ובכך מציעה טובת ביטחון והנחייה גם בשטחים קשים בעזרת המבנה שלו.

רעיון ליצירת פיק-אפ איכותי חשמלי: EPU

טויוטה הציגה בגאווה רעיון לגרסה החשמלית שמאחרות אחרי רכבי הפיק-אפ בעלי הדור הבא. בעזרת מבנה מונוקוק חזק, הרעיון EPU זוכה לתשומת לב כפיק-אפ מלא חשמלי נוח ואלגנטי. באורך של מעל 5 מטרים ועם קבינת נהג כפולה, ה-EPU מציע פריטי טעינה נוחים כדי להגיב לצרכים שונים. תוך תמיכה בפעילויות חיצוניות וסגנונות חיים שונים, ה-EPU מצויה בו בזכות טכנולוגיה חשמלית מתקדמת ומרכז מזגן תחתון לשיפור המשימות ולנוחות הנהיגה המעולה.

ני ודות במרחב: דגם מרץ במרחב

טויוטה, אשר מפתחת כלי ניודות לשימוש בירח ובמרחב, הציגה גם טכנולוגיות מתקדמות בתערוכה. טויוטה עובדת כדי להציע דגם של ניודות במרחב המספק נהיגה המחזיקה גם בסביבות ברח ובסביבות מחוץ לכד ור הארץ. דגם זה מציע מנוע ושליטה על כל גלגל ויכול לעבור מעל סלעים בגובה של עד 50 ס"מ ולטפס על מדרונות זווים בזווית של 25 מעלות. הטכנולוגיה שנפתחה כאן תשמש ברכבי ני ודות במרחב בעתיד, כמו לונר קרוזר.

רכב ספורט חשמלי ביצועים גבוהים: FT-Se

בין הרעיונות שהוצגו בידי טויוטה ביפן נמנה ה-FT-Se, שהוא דגם חשמלי מלא ביצועים. בנייתו של ה-FT-Se התבצעה במיטב ההיקף הרכבי של טויוטה גאזו רייסינג ומתמחה במרוץ. עם מטרה להשיג יציבות בכביש ובביצועים אירודינמיים טובים יותר, ה-FT-Se עוצב כרכב שאפשר לשדרג אותו תדיר עם עדכוני תוכנה.

דגם SUV לדור הבא: FT-3e

הדגם FT-3e שהוצג בתערוכה משלב בין טכנולוגיות מתקדמות לחוויות נסיעה חדשות ושירותים מותאמים אישית. ה-FT-3e מציע עיצוב ייחודי המשלב בין אסטטיקה וסגנון חדשני. הרכב יכול גם לשדרג נתונים ואנרגיה מהרכב ומהסוללה לרכבים ולהתקנים אחרים כדי לתמוך במטרה של פעילות בלתי מזיקה וביצירת עולם טוב יותר.

פתרונות ניודות לכולם

טויוטה הציגה בתערוכת הניודות של יפן לשנת 2023 גם רעיונות שפותחו לצרכים שונים בניודות. הרעיונות והחידושים שהוצגו היו מאוד מצוינים. ביניהם נמנה ה-Land Hopper, רעיון לרכב בחשמל תלת-גלגלי עיצוב פשוט אך מתקדם שניתן להוביל בקלות בעזרת מבנה מתקפל. ה-Land Hopper מגביר את הקלות להגעה ליעד בעיר כאשר הוא מוביל במשותף עם רכב, והרכב יכול להיות בשימוש של נהגים שאין להם אישור נהיגה המבוטח. בנוסף הרכב מציית בכישורי הניווט שלו.

עוד מוצר ניודות שהוצג בתערוכת הניודות של יפן הוא כסא גלגלים חשמלי בשם JUU, שמשלב בין סטייל ונוחות. ה-JUU מאפשר ניווג חופשי במקומות שבהם לכסאות גלגלים חשמליים רגילים או ידניים אין גישה להם, ומרחיב את העולם של המשתמש. בעת עלייה או ירידה ממדרגות, גלגליו הגדולים שבצדדים של ה-JUU מאפשרים עבורו לעבור מדרגות בגובה של עד 16 ס"מ והגלגלים הקטנים מונעים את היפוךו. טויוטה עובדת גם על פיתוח יכולות מתקדמ ות יותר ל-JUU, כולל ניווט אוטונומי לאחר שהמשתמש נכנס, התייצבות לאחרר לרכב ושוב אל מושב הנהג כאשר הוא רוצה לירד.

עוד אחד מהרעיונות שהוצגו בתערוכת הניודות של יפן לשנת 2023 הוא Kayoibako, המציע חופש ניוד מיוחד. ה-Kayoibako הוא רכב חשמלי שניתן להתאים בקלות לשימושים שונים, ממקצועיים ועד אישיים. בעזרת תכנות וחומרה הניתנים להתאמה אישית לתפקידים מסוימים, הרעיון של רכב החשמל Kayoibako יכול להפוך בקלות לחנות ניודת, לרכב שירות או למה שהמשתמש רוצה כדי לענות על צרכיו.

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp