אפשרויות טיפול לעין עצלה

ד"ר אמרה מאט, מומחה למחלות העין, הסביר שסיבות העין עצלה יכולות להשתנות. "אחת מסיבות הבעיה הנפוצות ביותר היא הפתיחות של העיניים, ידועה גם בשם שיעור. שיעור הוא תופעה בה שתי העיניים אינן מתמקדות באותו היעד, וכך עלול להתרחש שימוש רב מידי בעין אחת, ובכך לגרום לעין השנייה להיות עצלה. הפערים הגדולים במרשם המשקפות יכולים גם הם לגרום לעין עצלה. ההבדל במרשם המשקפות בין שתי העיניים יכול להקשות על תהליך המיזוג של התמונות במוח, מה שמביא להתעללות בעין אחת. בעיה מבנית כמו יפיתות בעפעוף או סטום לידודית יכולה גם היא להגביר את הסיכון לעין עצלה. במיוחד אצל ילדים, זוהי בעיה שיש לזהות בשלב מוקדם ולטפל בה כהלכה", הסביר.

אבחון וטיפול מוקדם

מאט הדגיש שאבחון וטיפול מוקדם הם מרכיבים חיוניים לטיפול המוצלח של בעיה הנקראת עין עצלה. "שנות הילדות הראשונות, עד גיל 8-9, הן התקופה היעילה ביותר לטיפול בעין עצלה. לפני שמתחיל ים את הטיפול, יש לטפל תחילה במחלה או במצב שגורמים לעצלות. לדוגמה, בעיות מבניות כמו יפיתות או סטום לידודית עשויות גם הן לדרוש התערות כירורגית. אם העין עצלה היא תוצאה של הפרשים במרשם המשקפות, יש להחיל טיפול בעץלה על הילד", אמר.

מה קורה אם לא מתנהלת העין העצלה?

אמרה מאט אמר: "עין עצלה היא בעיה שנפלטת אצל ילדים בתדר של 2-4%. אם לא מתנהלת העין העצלה, היא עשויה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של הילד. עין העצלה יכולה להשפיע לא רק על חדות הראיה, אלא גם על ההבנת העומק. זה יכול להקשות גם על מטלות פשוטות ביומיום, כמו טיפול בסולמות או הבחנת חפצים ממרחק קרוב או רחוק. בנוסף, יכולות כתיבה וקריאה, סכנות קשב ובעיות בריכוז יכולות להתפתח. עין העצלה יכולה להשפיע על האופציות של אדם בבחירת המקצוע בשנים הבאות ובהחלטות חשובות בחיים".

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp