צורך בבדיקות רגולריות לשינויים פיברוקיסטיים

ד"ר אמל אוזוורי הדגישה שבעצם הפיברוציסטים הם לא מחלה, אלא מוגדרים כשינויים בשד. היא אמרה: "בשל השפעת האסטרוגן והפרוגסטרון, קיימת עלייה ופיתוח של תאי יצור חלב מראשית מחזור החודש. אם לא מתרחשת הריון, התאים הגדולים נשברים ובזמן התיקון של תאים אלו, נגרם נזק, או במילים אחרות, פיברוזה. בו זמן, הבוהנות של החלב בשד יוצרים נוזל. בשל שינויים בערוצי ההנשה, יתכן להיות קרום מלא בנוזל שמכונה קרומים.".

הסימפטום האופייני ביותר הוא כאב בשד

ד"ר אמל אוזוורי הדגישה שכאב בשד הוא התלונה הנפוצה ביותר הקשורה לשינויים פיברוקיסטיים, והסבירה: "הכאב מתחיל בעיקר במחצית השנייה של מחזור החודש ומתקן במהלך המחזור. הסיבה לכאב נמצאת בשינויים ההורמונליים בגוף במהלך מחזור החודש. הכאב הולך ונחמק יחד עם התחושה של מילוי כתוצאה מהצטברות נזל בשד.".

ד"ר אמל אוזוורי הדגישה שסימפטום נוסף חשוב של שינויים פיברוקיסטיים בשד הוא התרוממות מובְחֶרֶת, והמשיכה במילים הבאות:

"תפריטים אלה רכים ובצפיפות נמוכה כתוצאה ממילוי נוזלי. כללית, הצפיפות הולכת ומתרבה בשד לפני מחזור החודש ויש תחושת חוזקות כאשר נוגעים בו. אם החוזקות הזו לא נעלמת בסיום מחזור החודש, יש צורך להתייעץ עם רופא. מאחר וסימפטום זה עשוי להיות סימן לשינויים פיברוקיסטיים בשד וגם עשוי לרמוז לגידול רעידות.".

ד"ר אמל אוזוורי אמרה שמבניות הפיברוקיסטים כללית גודלן במילימטרים, אך יכולות להגיע לגודל של 6-7 ס"מ. שינויים פיברוקיסטיים אינם מהווים סיכון לסרטן השד. אך, בנוסף לגרימת כאב, הם יכולים גם להשפיע על איכות התמונות הרדיולוגיות, כמו הממוגרפיה, המשמשת לצורך הניתוח. לכן, אצל מטופלים אלו עשויים להיות נדרשות שיטות אמצעי דיאגנוזה ממוגרפיות, כמו רסוננס מגנטי של השד וביופסיה בעזרת מחט לצורך אבחון דיפרנציאלי." היא אמרה.

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp