עובדי סמסונג אלקטרוניקס בדרום קוריאה פותחים בשביתה בלתי מוגבלת

איגוד העובדים הגדול ביותר של סמסונג אלקטרוניקס הודיע ביום רביעי כי השביתה הנמשכת שלהם תימשך לזמן בלתי מוגבל, וטען כי הפעולות הקולקטיביות עשויות לגרום להפרעות פוטנציאליות בייצור באחד ממתקני ייצור השבבים המובילים בעולם.

ההודעה הגיעה לאחר שביתה של שלושה ימים, שהסתיימה ללא התערבות כלשהי מצד ההנהלה.

האיגוד הלאומי של עובדי סמסונג אלקטרוניקס אמר ביום רביעי: "לאחר הסבב הראשון, אישרנו כי להנהלה אין רצון לדבר איתנו, ולכן אנו מכריזים על סבב שני של שביתה לזמן בלתי מוגבל".

האיגוד קיים את שביתתו הראשונה של שלושה ימים ביום שני, ודורש העלאת שכר ובונוסים. האיגוד תכנן במקור לקיים סבב שני ב-15 ביולי, אך החליט להתחיל בשביתה בלתי מוגבלת.

האיגוד טוען כי למעלה מ-6,000 מחבריו הביעו את רצונם להשתתף בשביתה. נטען כי יותר מ-5,000 מהמשתתפים הכוללים יגיעו מהמגזר הקריטי של מוליכים למחצה.

כמה סבבים של משא ומתן, שהתקיימו מאז ינואר, לא הצליחו לפתור את ההבדלים, מכיוון שהאיגוד דורש העלאות שכר משמעותיות ל-855 חברים שלא חתמו על הסכם המשא ומתן לשכר לשנת 2024, וכן יום חופשה לכל העובדים. האיגוד דורש גם יותר חופשות בתשלום, יום חופשה לכל העובדים ופיצוי על ההפסדים הכלכליים שנגרמו במהלך שביתות ללא תשלום.

האיגוד טוען שהוא מייצג 31,000 חברים, המהווים כ-24% מכלל כוח העבודה של סמסונג אלקטרוניקס, המונה כ-125,000 איש. האיגוד טוען כי הפעולות הקולקטיביות שלהם יגרמו בהכרח להפרעות בייצור, למרות שמפעלים למוליכים למחצה פועלים עם מערכות אוטומטיות, אך תחזוקת הציוד ובדיקת האיכות דורשות כוח עבודה אנושי.

 

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp