אלאנץ:

 

במהלך כנס אסטרטגיות גלובליות בתעשיית הביטחון והאווירונאוטיקה שנערך באנטליה, דיבר מנכ"ל המספנה ARES, אוטקו אלאנץ, לאגן הידיעות חיביה.

אלאנץ אמר כי 90% מהמוצרים שהם מעצבים ומייצרים הם מוצרי יצוא, ואמר: "כיום אנחנו בתהליך בפרויקט של מכון תעשיית הביטחון שלנו. אנחנו יוצרים כולל 188 סירות לשמש במספר גורמים: המשמר החופי, המשטרה הכללית ומכסה המדינה."

"כיום יש לנו מעל 40 סירה בשירות בקטאר"

אלאנץ טוען כי האזור שהם מתמחים בו בניה של סירות צבאיות הוא בהיעדר התקנות, ואמר: "סירות במידות של מעל 90 מ"ר אינן נכנסות לספקטרום ההתמחות שלנו. באזור זה, שווקי היעד שלנו היו בעיקר במזרח התיכון ובאפריקה. בחזרה, בחרנו בקטר, עומאן, בחריין כמדינות יעד. בפרט, בקטאר יש לנו כיום מעל 40 סירות בשירות."

אלאנץ העלה את עצמו על כך שהם ביצעו את היצוא הראשון של סיר צבאי טורקי אי פעם לסלטאנות עומאן, ואמר שהפרויקט הושלם כשנה וחצי לפני כן.

"נשיאות המדינה מאפשרת לנו לפתח את העסק קצת יותר בקלות"

אלאנץ הדגיש כי יש להם סירות במדינות כמו אפריקה, טנזניה וניגריה, ואמר: "יש לנו גם סירות משוטטות חצי צבאיות פועלות. הפעילות שלנו באותו שוק נמשכת בדרך נעימה. התוויים שהרפובליקה התורכית נוקטת באפריקה והנשיאות הגוברת מאפשרים לנו לפתח את העסק קצת יותר בקלות".

"הצגנו את המותג ULAQ בשנת 2021"

אלאנץ אמר כי הם משקיעים במח קר ופיתוח ובתמיכה בצוותים, והמשיך: "בשיתוף פעולה עם מטקסן דיפנס, הצגנו את הסיר הצבאי האוטונומי הראשון של טורקיה, המסומן במותג ULAQ, בשנת 2021. התחלנו את הניסויים שלנו עם יריות טיל מודרכות בעצם יריית ניסוי. בעוד כמה שבועות, נהיה לנו מסירה לחיל הים. עם הסיר הצבאי האוטונומי החדש שלנו, הצלחנו להריץ שני עקרונות הגנתיים, העליון והתת-מים."

אלאנץ נזכר כי בתערוכת IDEF בשנה שעברה הם הציגו את הסיר הקמיקזי שלהם והוסיף: "סיר זה שלנו גם סיימנו לייצר. אנחנו עושים את הניסויים שלנו. אני מקווה שבקרוב נוסיף פרויקט ייצוא חדש לטורקיה."

מספנת ARES מתמקדת יותר במוצרי ההגנה התעשייתיים, אך יש להם גם מוצרים מסחריים. עד איזה עת שיש לנו ייצוא, אנו פתוחים לכל טווח מוצרים. בנוגע לכך, אנו עושים השקעות חדשות. לדוגמה, יש לנו כרגע ייצוא לחברה אנגלית."

"אנחנו לא צריכים לשכוח את אירופה"

אלאנץ הזכיר גם את היעדים לחתימת חוזים ייצואיים לסירות טורבינה רוח ואמר: "יש לנו גם סירות פרובנטיאליות שמשמשות כבר כ-6-7 שנים בקטאר. היעד המסחרי שלנו הוא בעיקר באירופה. בכך אנו מעוניינים לצאת מהמעגל. המפרץ הוא שוק טוב אבל אנחנו לא צריכים לשכוח את אירופה. גם שם יש ביקוש רב ושוק טוב."

"ההגדרות, במיוחד בצד הימי, מתרבות באופן מתמיד"

אלאנץ אמר כי ההגדרות בצד הימי מתרבות באופן מתמיד ואמר: "בשנת 2026, תהיה לנו כמעט בכל מדינות העולם הרבה הטלות. אנו עובדים כעת על פתרונות אנרגיה אלטרנטיבית עבור מערכות ההזנה. אנו לא מעצבים או מייצרים מערכות הזנה, אך אנו מחפשים איך נוכל לשלב אנרגיות אלטרנטיביות בתכניות שלנו, ואיך נוכל לפתח תכניות חדשות בכיוון זה."

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp