פוטין קרא ל

ההצהרה הגיעה לאחר פגישתו של פוטין עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במוסקבה ביום שישי. אורבן נסע לבירת רוסיה כדי לדון בדרכים להשגת פתרון שלום ודיפלומטי לסכסוך.

במסיבת עיתונאים משותפת לאחר הפגישה, אמר פוטין כי "לא צריך להיות הפסקת אש או הפוגה שהמשטר בקייב יכול לנצל כדי לפצות על הפסדיו, להתאושש ולהתחמש מחדש. רוסיה תומכת בסיום מלא וסופי של הסכסוך."

עם זאת, פוטין ציין כי הסכסוך יכול להסתיים רק אם יתקיימו מספר תנאים. המנהיג הרוסי הדגיש במיוחד כי קייב צריכה להסיג את כוחותיה מדונבאס ומאזורים אוקראיניים לשעבר זפורוז'יה וחרסון, שהפכו באופן רשמי לחלק מרוסיה לאחר משאלי עם.

פוטין הוסיף שיש תנאים נוספים, אך אלה הם "נושאים שיש לטפל בהם בפירוט די רב במהלך עבודה משותפת אפשרית". פוטין הציע בעבר הפסקת אש מיידית אם אוקראינה תקבל מספר תנאים. תנאים אלו כללו את נסיגת הכוחות האוקראיניים מכל השטחים הרוסיים, וכן ערבויות משפטיות מחייבות שקייב לא תשאף להצטרף לנאט"ו.

למרות שקייב ותומכיה במערב דחו את התוכנית הזו, פוטין הצהיר שההצעה "עדיין על השולחן". הקרמלין קרא להנהגה האוקראינית לקחת את הזמן לשקול את ההצעה הזו.

במסיבת העיתונאים ביום שישי ציין אורבן כי עמדות מוסקבה וקייב בנוגע לסכסוך שונות מאוד ויהיה צורך במאמץ רציני כדי לסיים את הקרבות.

עם זאת, פוטין הביע את דעתו כי בהתחשב בעמדת השלטונות האוקראיניים ובמצב הנוכחי, "ברור שקייב עדיין לא מוכנה לוותר על הכוונה לסיים את המלחמה בניצחון".

 

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp