אורבן נוסע למוסקבה לפגוש את פוטין

שני מקורות מבודפשט אמרו ל"גארדיאן" שהביקור תוכנן כחלק מחבילה יחד עם ביקור באוקראינה לאחר שהונגריה נטלה את נשיאות האיחוד האירופי השבוע.

מקור בכיר באיחוד האירופי אישר גם הוא כי הביקור, שעלול לעורר זעם בבריסל, דווח להם.

עד כה לא התקבל אישור רשמי לביקור מבודפשט או ממוסקבה, ודוברים ממשלת הונגריה לא הגיבו לבקשות להערות. אורבן צפוי להשתתף בפסגה טורקית באזרבייג'ן מאוחר יותר באותו יום.

יו"ר המועצה האירופית, צ'ארלס מישל, בהתייחסות גלויה לביקור המתוכנן, כתב בערב חמישי ב-X: "נשיאות האיחוד האירופי אינה מוסמכת ליצור קשר עם רוסיה בשם האיחוד האירופי. המועצה האירופית ברורה: רוסיה היא התוקפן, אוקראינה היא הקורבן. לא ניתן לנהל דיונים על אוקראינה בלי אוקראינה."

מקור המקורב לממשלת הונגריה אמר: "צוותו של אורבן תכנן את הנסיעה למוסקבה לפני הפגישה עם [וולודימיר] זלנסקי. הוא מנסה לתווך בין רוסיה לאוקראינה. לאחר הפגישה עם נשיא אוקראינה, הפגישה הזו נראית הגיונית."

חלק מהמשקיפים הפוליטיים מאמינים כי ביקור במוסקבה עשוי לעורר דאגה רבה יותר בבריסל ובמדינות חברות אחרות, שכן רבים כבר מזועזעים מהאפשרות שאדם שלדעתם ערער את אחדות אירופה ושלטון החוק בשנים האחרונות יהיה הנציג הראשי של הגוש בששת החודשים הקרובים.

 

 


 

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp