מנכ

קיראלי אמר בראיון ל-HIBYA שהשנה ראויים לשיאים גדולים בזריעת החיטה בתחום הדגנים, ושהם מצפים לעונת קציר פורה דומה לשנה שעברה.

הוא הביע התנצלות על שאין לו הרבה הערות לגבי שוק הירקות מאחר והם אינם נסחרים בבורסה, אך הוא אמר: "אך בשוק הדגנים, לפחות מתחילת התמיכה הרגילה כלפי התירושת, קיים מעבר גדול. כרגע גם התקופות גשם טובות מאוד, ולכן אנחנו מצפים לעונת קציר טובה".

לגבי השינויים הצפויים בייבוא של מוצרים אלו השנה, ענה קיראלי כך:

"לפעמים ניתן להבין את ייבוא החיטה באופן שגוי. למעשה, טורקיה מייצרת חיטה בכמויות שכן לצריכה הפנימית שלה. הייבוא נעשה מכיוון מיוחד ליצוא קמח ומוצרי קמח. כמובן שהייצור יכול להיות מוגבר ממקורות פנימיים נוספים. למעשה, המדינה יכולה בעצמה להצטיין את צריכות הצריכה שלה, אך מתבצע הייבוא מחו"ל בשביל המרת ייצוא. אני מאמין שזה ימש וך גם השנה. כמובן, הסיכון הגדול ביותר כאן הוא המתיחות במזרח התיכון, שם נמצאות שווקי הייצוא הראשיים שלנו. אם המתיחות בפלשתין תמשיך לגדול, זה עשוי להשפיע מאוד עלינו".

בנוגע לשוק שטרות מוצרים אלקטרוני TÜRİB (ELÜS), דיבר קיראלי על גידול של 262% בכמות המסחר בשנת 2022 וציין שמצפה לגידול של 23% בשנת 2023:

"כשאנחנו רואים את הגידול בכמות המסחר, עלינו גם לחשוב על המחיר לטון. אחת מהסיבות העיקריות לגידול הגדול בשנת 2022 היא הגידול הכביד במדינה. אנחנו גם מרחיבים ברצינות את כמות המסחר לטון. מאז 2019, הקיבוש במשמר בעל רישיון גדל ב-2.5 פעמים. בשנת הקודמת, הסיבה העיקרית לגידול בכמות המסחר בהשוואה לשנת 2022 היא בעיקר התערוכה הגדולה של סוכנות מוצרי המזון התורכית (TMO). בשנת 2022, TMO רכשו בכמויות גדולות לאחר המלחמה ועקבי יבוש בשנת 2021, הם כרזו על המחיר לטון ומנעו ממנו לעלות לגובה. הסיבה העיקרית להתנכלות המחירים כאן היא זו. אני לא מצפה לשינויים גדולים במחירים עד לאמצע השנה הבאה. ייתכן שיהיה עליה קטנה במחירים במחצית השנייה של השנה".

קיראלי הסביר גם כי הם ימשיכו לתמוך בהובלה ושכירות לייצרני מוצרי החקלאות שמשתמשים במחסנים רשומים כדי לאחסן את מוצריהם, והוא אמר: "כמובן, אנחנו לא עושים את זה כ TÜRİB, התמיכות זו באה דרך משרד החקלאות והיערות ומשרד הסחר. אך אני יכול לומר שתמיכה זו תמשיך".

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp