מפלגת העבודה מחפשת שוב את השלטון בבחירות בבריטניה אחרי 14 שנים

הציבור יוכל להצביע למועמדים המקומיים לפרלמנט בין השעות 7 בבוקר ל-10 בערב לפי הזמן המקומי. זמן קצר לאחר מכן יפורסם הסקר של יציאה מהקלפי. הקולות ייספרו במהלך הלילה והתוצאות צפויות להתפרסם ביום שישי בבוקר.

ההחלטה של ראש הממשלה רישי סונאק להכריז על הבחירות לפני שישה שבועות הפתיעה את הפוליטיקאים והציבור. רבים ציפו שהבחירות יתקיימו מאוחר יותר השנה כדי לתת לבוחרים יותר זמן להרגיש את הירידה באינפלציה וההפחתה הצפויה של הריבית.

מספר מפלגות קטנות מתחרות על מושבים בבית הנבחרים של הפרלמנט הבריטי המונה 650 חברים. ביניהם הדמוקרטים הליברלים, הירוקים, המפלגה הלאומית הסקוטית, פלייד קymru, המפלגה הדמוקרטית היוניוניסטית ורפורמת בריטניה של נייג'ל פאראג'. ההצבעה תתקיים באנגליה, סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד.

במערכת הפוליטית של בריטניה, עלייה באחוז הקולות למפלגה לא בהכרח משמעה שהיא תקבל יותר מושבים בפרלמנט. כמעט בוודאות שהשלטון יעבור למפלגה השמרנית או למפלגת העבודה בראשות קיר סטארמר. זה יכול לקרות או על ידי קבלת רוב מוחלט או על ידי הקמת ממשלת קואליציה.

לפי חנה באנטינג, מרצה לפוליטיקה מספרית באוניברסיטת אקסטר, הסקרים הפוליטיים מצביעים כבר כשנתיים על ניצחון גדול למפלגת העבודה, אך כדי לזכות ברוב פרלמנטרי אפילו צר, המפלגה תצטרך להגדיל את אחוז הקולות הארצי בכמעט 13%. זה אומר פער גדול יותר מזה שהשיג טוני בלייר ממפלגת העבודה נגד ג'ון מייג'ור ב-1997.

מורשת 14 שנות שלטון השמרנים, שהחלה עם הסכם קואליציוני תחת דייוויד קמרון ב-2010, הפכה לאחת מהנושאים המרכזיים של מסע הבחירות.

סונאק וסטארמר ניסו לשכנע את הציבור שהמפלגות שלהם יכולות להתמודד עם נושאים קריטיים כמו דיור, שירות הבריאות הלאומי והגנה.

סונאק טען במהלך עימות בתחילת יוני שמדיניות מפלגת העבודה תוביל לעלייה במסים של 2000 ליש"ט (2553.73 דולר) עבור "כל משפחה עובדת" במהלך הפרלמנט הבא. סטארמר כינה את המספר הזה "מומצא", והמפלגה הציעה רק עליות מס שמכוונות לקבוצות מסוימות.

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp