האסירים בגואנטנמו מובאים לפני המשפט

רונלד פלסוויג, דובר דין של "מכון המשפט" בגואנטנמו בקובה, אמר לכתב SVT בארצות הברית, פואד יוספי, "כדי שתוכלו לקבל עונש או לשלוח אותם הביתה, עליכם להבטיח תחילה צדק, ורק אז להתקיים דיון ולהוציא החלטה. אבל רק אז, ניתן לדון מה יעשה עם המאסרים הנותרים ולדבר על סגירה אפשרית".

בשנת 2008 הובאה כתב אישום נגד ארבעה אנשים החשודים בהשתתפותם בפיגוע ב-11 בספטמבר. בדיונים הראשוניים שיתקיימו יידונו גם על אילו ראיות יותר להתיר. עורכי הדין של ארבעת האנשים המואשמים המתחילים להתבצע דורשים שתחשב הוצאת עדות המתקבלת תחת כאבי עיניים.

פואד יוספי, שהציג את האשמות לגבי תחקירת התנאים הפיזיים בכלא גואנטנמו, אמר כי זה חלקית קשור לשינוי בכוח ההגנה, וציין כי יש לתפקידי ההגנה מגעים תוקפניים שהתגלו. יוספי הדגיש כי האסירים הללו עברו תקופות כאב ועודנם חווים בעיות בנושא זה.

לפי נתוני גואנטנמו, נ עצרו 30 אנשים. מביניהם, 16 אינם נחשבים לאיום על ארצות הברית ווידוי של ועדה הוציא אישור לשחרורם או להעברתם, אך הם עדיין נמצאים שם.

פואד יוספי אמר שקשה למצוא מדינה המוכנה לקבלת האסירים וציין, "חלק מהם ממדינות שנפגעו ממלחמה, ואי אפשר לשלוח אותם לשם, וחלקם אין להם אפשרות להתקבל במדינות רבות. ובארצות הברית אסור להביא אותם לשטחי ארה"ב".

הדיונים על גואנטנמו נמשכים כבר שנים רבות.

הנשיא של אז, ברק אובמה, נתן בשנת 2008 הבטחה לסגירת הכלא. דונלד טראמפ, לעומת זאת, הוציא הוראה להמשך פעילותו של גואנטנמו, אך הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן, עובד לסגירת גואנטנמו.

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp