פוליטיקו: האיחוד האירופי עשוי

אורבן, לאחר שהפך לנשיא המועצה האירופית והבטיח "להפוך את אירופה לגדולה שוב", ביקר בשבוע שעבר באוקראינה. לאחר מכן נסע לרוסיה, מה שעורר זעם גם בקייב וגם בבריסל.

על פי דיווח של פוליטיקו, שצוטט ממקור לא מזוהה של האיחוד האירופי בערב יום שני, "פגישה כזו עשויה להפסיק את הנשיאות עוד לפני שהחלה".

הדיפלומט הוסיף: "המדינות החברות כבר היו לא מרוצות מהסיסמה 'MEGA'. עם זאת, מפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין יצל על הנשיאות של הונגריה לצמיתות".

דיפלומט נוסף, שביקש להישאר בעילום שם, ציין כי בבריסל יש "אי הסכמה פוליטית מאוד ברורה" כלפי אורבן, והשגרירים "דנים כעת במה בדיוק לעשות ביום רביעי".

דניאל הגדוס, חוקר בכיר בקרן מרשל הגרמנית, טוען כי האיחוד האירופי יכול "להיפטר מהנשיאות של הונגריה בתוך שבועות". הגדוס הציע כי בריסל עשויה לקצר את כהונת הונגריה על ידי התחלת הנשיאות של פולין מה-1 בספטמבר.

לכך נדרשת רוב של ארבע חמישיות במועצת אירופה.

אורבן דחה את הביקורות כי אין לו סמכות לייצג את האיחוד האירופי, ואמר כי משימות השלום אינן משא ומתן קלאסי ולכן אינן דורשות סמכות.

המנהיג ההונגרי אמר בשבוע שעבר בתוכנית רדיו לאומית כי המעצמות הגדולות יכולות לסיים את הסכסוך, אך הונ גריה יכולה להיות "כלי טוב בידיו של אלוהים" לקידום השלום.

הונגריה כבר זמן רב אחת ממדינות האיחוד האירופי המעטות שמבקרות את התמיכה הבלתי מותנית של הגוש באוקראינה וקוראות לבריסל לחפש שלום.

בודפשט חסמה את התוכניות למימון רכישת נשק עבור קייב, סירבה להשתתף בתוכנית אימון הכוחות האוקראיניים ואסרה על מעבר נשק וציוד דרך שטחה לאוקראינה.

סוכנות הידיעות הישראלית Israel News Agency

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90
facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp