הפסטיבל השבלטי ה-17 לריקודי עם ותרבות התחיל

מחייה לפסטיבל הבלקני המסורתי לריקודי עם ותרבות", שהוקם לראשונה בכיוון פסק את רוח תתחברות במסגרת הניהול של מוסטפה קמאל אטאטורק בשנים 1935 ו-1936, איזמיר אזרח ראשון מארחת את הפסטיבל בפעם ה-17 השנה. הפסטיבל הרביעי של ימי החג, שבו השתתפו 10 מדינות, התחיל בטקס פתיחה שנערך בכיכר הרפובליקה. בטקס השתתפו ראש העיר איזמיר טונג' סויר, ראש העיריה קונאק עבדול באטור ומשתתפים ממדינות האורחות והתושבים של איזמיר.

"מבצע שלום שהושיע מלחמה"

אחרי רגע של שתייה ושירת ההמנון הלאומי, פנה ראש עיריית איזמיר, טונג' סויר, לקהל ואמר שהפסטיבל הזה, שהוא מורשתו של מוסטפה קמאל אטאטורק, הוא צעד אוניברסלי להקני ית שלום בין העמים הבלקניים והעולם. סויר תיאר גם את הפסטיבל כמבצע שלום שהושיע מלחמה.

"אנחנו מקדשים את הפסטיבל למאבק האינסופי של איזמיר למען שלום"

ראש העיר, טונג' סויר, הדגיש שלמדו ממוסטפה קמאל אטאטורק את חשיבות הגנת האדמות האלה והזבחת חייהם כשזה נדרש. הוא אמר: "פסטיבל הבלקנים הוא יצירתו של עם העיר שלנו שמקדיש את עצמו לשלום ולרפובליקה. זהו נושא לאומי ונודב לאיזמיר. אף אחד אל יחשב שהשלום יישמר לבדו. בדיוק כמו שהמלחמה והניצחונות הם תוצאה של קרב, כך גם שמירת השלום מחייבת קרב. השלום אינו נשמר על ידי היושבים, הצופים או המצילים את העולם מהמשרד. השלום אינו רק רעיון, אלא גם מעשה. זו הסיבה שאנחנו מקדשים את הפסטיבל הזה, שהוא מורשת מהאבא שלנו, למאבק האינסופי של איזמיר למען שלום".

לאחר הפתיחה בכיכר הרפובליקה, המשתתפים עברו מחאגוג בכיוון הקולטורפארק.

מופעים, תערוכות והופעות

הפסטיבל, שמטרתו לחזק את האחווה הבלקנית, יתקיים בין ה-22 ל-25 בספטמבר. אלבניה, בוסניה והרצגובינה, בולגריה, קרואטיה, קוסובו, מקדוניה הצפונית, הונגריה, רומניה וסרביה ישתתפו בפסטיבל. בנוסף להופעות ריקודי העם המסורתיות, יהיו גם הופעות חיוניות ותערוכות.

סוכנות הידיעות הישראלית

 

facebook sharing button Facebook
twitter sharing button Tweeter
whatsapp sharing button Whatsapp